איך לבחור את התכנים ליום הגיבוש?

כל אחד שאחראי על נושא יום הגיבוש מתלבט רבות איזה תכנים לצקת לתוכו. ישנן מספר אפשרויות המקובלות כיום שעוזרות לנו לקבל החלטות:
1. כמו לפני פתיחת כל עסק או השקת מוצר- לערוך סקר שוק.
ישנן חברות שנותנות מספר אופציות והעובדים מצביעים (באתר החברה או בלינק מיחד)
וכך רואים במה הרוב מעוניין .
2. למנות ועדה קטנה סודית ומיוחדת שמייצגת את רוב אוכלוסיית היעד והיא בודקת ומקבלת הצעות מחיר ולבסוף גם מקבלת את ההחלטות.
3. ע”פ רוח המנהל של האגף או החברה, כאשר מנהלת משאבי אנוש עושה את עבודת ההכנה לקבלת הצעות מחיר, ולבסוף מחליטים ביחד מה הנכון ביותר לעשות בהתאם להכרות שלהם את השטח והצרכים של העובדים.
ובכן איך הכי נכון לעבוד ????

כמו תמיד אין תשובת בית ספר אבל להלן הצעה שיכולה לשלב בין כל האופציות.

שלב א’- איסוף מודיעין

שיחה עם המנכ”ל לגבי תכנים שחשובים לו כולל מגבלות (תקציב\תאריך וכו’).
שיחה עם העובדים לגבי מה עשו בעבר ולא מעוניינים לחזור והאם יש להם דברים שהם רוצים לעשות עכשיו (עדיף כשאלה פתוחה).

שלב ב’ – הכנות הצעות מחיר

פגישה עם נציג של “איתן תיירות” במשרדכם ע”מ לבצע סיעור מוחות ולתת לכם רעיונות ייחודים ויצירתיים לנופש מדהים בהתאם לצרכים שלכם שמתבססים על שלב א’. לאחר מכן לקבל 3 הצעות שונות.

שלב ג’- בחירת הצעה המתאימה ביותר

ידוע שאם ניתן לאנשים לבחור בין 60 סוגי ריבות יהיה להם קשה לבחור את הטעימה ביותר. לאומת זאת במידה וניתן רק 3 סוגי ריבות יהיה להם דעה חד משמעית מה היא הריבה המעודפת עליהם. ולכן חשוב לצמצם את האופציות לפני שניתן את זכות הבחירה.
אחרי שמיקדנו את הנופש ל-3 הצעות שונות.
להציג אותם בועדה מיוחדת עם מקבלי ההחלטות (במידה ויום הגיבוש לא הפתעה רצוי גם נציגים מהעובדים) ע”מ שיבחרו את ההצעה שלדעתם היא הטובה ביותר.

שלב ד’- ביצוע

ליהנות מנופש מושלם שיפיקו לכם ב”איתן תיירות” תוך כדי ירידה לפרטים ושמירה על מקצועיות ובטיחות.

שלב ה’- סיכום

לאחר שכולם נהנו וחזרו לעבודה רעננים ומגובשים לבצע סיכום והפקת לקחים. ע”מ להשתפר ולהיות מוכנים לפעם הבאה.

שיהיה טיול סוף !!!

מאת: אורי גושן