ייעוץ עסקי להבנת התקשורת העסקית
מומחים בתחום ייעוץ עסקי מעידים על היכולות של התקשורת העסקית להצלחת כל עסק. לא כול אנשי עסקים שמים דגש על המושג תקשורת עסקית (חלקן נובע מחוסר ידיעה או מידיעה חלקית של התחום) אבל היא סוד ההצלחה של כל עסק. דוגמה הכי פשוטה היא מפגש עסקי שהאופן שבו תגיעו לפגישה ישפיע בצורה מכריעה על התרשמות וכתוצאה מכך גם על התוצר הסופי.
זו דוגמה מצוינת להמחשת נקודה קריטית שהשואפים להצלחה חייבים להבין – התקשורת העסקית שאנו מגיעים לאינטראקציה בין אישית או לפעילות משפיעות על האופן שבו נתפוש את הדברים ולכן על התוצאות, מבלי שכלל נהיה מודעים להשפעות אלה!
מכאן נובע שהדרך היחידה לטפס לרמה גבוהה יותר של הצלחה היא לבחון ביסודיות את מערכת תקשורת עסקית – הן לגבי עצמנו והן לגבי הסביבה או הנושא שעל הפרק.
כל מי שפעם קיבל ייעוץ עסקי בטוח שגם קיבל הדרכה לפחות בסיסית על התקשורת העסקית ומי שעדיין לא מבין את החשיבות העניין מומלץ לחפש יעוץ עסקי כדי לקבל את האינפורמציה הנדרשת.
זוהי הדרך היחידה לוודא שאנו נכנסים לפעילות או לאינטראקציה “נקיים” מהטיות שליליות או מגבילות, ועדיף, עמוסים בהטיות “מחזקות” המשפרות את יכולתנו ואת סיכויי הצלחתנו.
דוגמה: איש מכירות (או בעל מקצוע חופשי) נכנס לשיחת מכירה עם המחשבה שהלקוח ירכוש בסופו של דבר את החלופה הזולה ביותר. מחשבה זו תשפיע על האופן שבו המסרים של הלקוח נקלטים ומפורשים, על המסרים שיעביר המוכר ואולי אף על הביטחון העצמי ורמת האנרגיה שיפגין המוכר (בייחוד עם הוא תופש את שירותיו / מוצריו כיקרים).
האם המחשבה שהלקוח ירכוש את החלופה הזולה ביותר – נכונה? על מה היא מבוססת? האם היא מסייעת למוכר או פוגעת בסיכויי הצלחתו? אולי המחשבה ש- “איני יודע מהי מערכת השיקולים של הלקוח וכיצד יקבל את החלטתו” היא זאת שתאפשר פתיחות רבה יותר וגמישות מחשבתית שתגדיל את סיכויי הצלחת העסקה? לתקשורת העסקית של כל אחד יש השפעה מכרעת על האופן שבו תופסים את הדברים ומגיבים להם. התבוננו בהן, נתחו אותן, האם הן מסייעות לכם להצליח או מעכבות את הצלחתכם? האם הן מבוססות על עובדות וניסיון מספיק, או על שברי מידע וניסיון מועט? האם הן עדיין תקפות או שכבר זמן רב לא בחנתם את נכונותן?